Ik vind ook wel dat je mensen in hun waarde moet laten . Mensen met overgewicht moeten er zelf voor willen kiezen om af te vallen of niet. Ik denk dat ze niet depressief worden van het overgewicht maar vaak is er onvreden en dan gaan ze eten en dan komt het overgewicht pas zo zie ik het tenminste . zal niet bij iedereen zijn natuurlijk maar vaak wel volgends mij.
en ja mensne in hun waarde laten is schijnbaar heel moeilijk wat iemand ook mankeerd dat blijkt hier ook vaak. mensen worden veroordeeld over hoe ze hun kinderen opvoeden omdat ze de stempel er te veel op zouden leggen. maar deze mensen die juist hun best voor hun kind zodat ze zich kunnen redden in de maatschappij. dus graag daar ook niet zo snel over oordelen.
Wat je betoog over zwaarlijvigheid betreft, mooi gezegd. Die mensen moeten zelf weten of ze af willen vallen.
Alleen wat opvoeden betreft, dat is echt weer zo'n reactie zonder argumenten. Ik ben bang dat je i.d.d op de verkeerde website bent. Ook ik ga je niet knuffelen

Heb je dat filmpje überhaupt gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=f6Zqpf0FELM Ik herken er zelf heel veel in. Ook ik vond die onderzoeken best leuk om te doen, omdat ik toen nog niet doorhad wat er achter zat. Kinderen met autisme (of ADHD) zijn in de kern hetzelfde als andere kinderen. Dat geloof ik. Het is ook onzin dat iemand met autisme niet van mensen zou kunnen houden of zich niet in kan leven in een ander zijn situatie. Autisten kunnen ook moeilijk toneel spelen de hele tijd. Zij hebben geen masker om zich achter te verschuilen. Zij passen niet in de poppenkast van de maatschappij en daardoor zijn ze er zo makkelijk uit te pikken. Daarom zijn ze makkelijk te vinden voor de psychiatrie. Zelf geloof ik dat de kinderen met autisme of ADHD de ‘Nieuwetijdskinderen’ zijn. Zij kunnen de signalen om zich heen niet negeren. Dat uit zich in in zichzelf gekeerd gedrag of juist hyper zijn.
De psychiatrie bewerkstelt ook dat scholen en ouders scherper letten op ‘afwijkend’ gedrag. (Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter, denken goedgelovige opvoeders) Met vier jaar had ik al een juf die mij ‘zwaar autistisch’ noemde. Waar haalt zij het vandaan om alles op mij af te schuiven, terwijl tegen me liep te gillen als ik iets verkeerd deed, zonder me daarvan bewust te zijn.
Toen ik eenmaal een diagnose had, durfde geen school me meer aan te nemen. Ze waren bang dat het mis ging. Niet omwille van mij, daar ben ik van overtuigd, maar omwille van hun reputatie.
De enige school die over bleef, daar zijn vreselijke dingen gebeurd. Leerkrachten waren gewelddadig. Ik ben op die manier bang gemaakt. Daardoor ging ik slechter functioneren. En mijn functioneren was voor hen weer een reden om met prognoses te komen, dat 24-uurszorg de enige mogelijkheid is voor mij. Ik heb maar mooi bewezen dat ik wel in staat ben om een zelfstandig leven te leiden. Ik heb ruim een week geleden ook laten weten aan mijn ex-leraar dat ik nu op mezelf woon. Niks op terug gehad. Geweldig toch hoe mensen gewoon niet reageren als ze zo ontzettend fout zijn geweest?
Jullie voelen je miskend, maar ik voel juist veel herkenning op deze website. Ik weet hoe het voelt als je opvoeders vinden dat je maar 'normaal' moet doen, zonder rekening te houden met hoe je in elkaar zit, maar stellen dat iemand met autisme of ADHD ziek is of een stoornis heeft, is weer het andere uiterste. En dat doen jullie. Je hebt het immers over: wat iemand ook mankeert.
Alles wordt op het kind en een hersenstoornis afgeschoven, zonder er rekening mee te houden dat omgevingsinvloeden ook veel onrust kunnen geven. Als iemand die dingen aanhaalt, wordt dat van tafel geschoven.
De boodschap van Zielenknijper.nl is juist dat ieder kind uniek is en kinderen die niet in het systeem passen juist bijzondere talenten hebben.
Natuurlijk wil ik jullie best in de waarde laten, maar moet dat wel wederzijds zijn en niet iedereen die 'anders' is voor geesteziek uitmaken. Want dat betekent psychiatrie letterlijk: leer van de geesteziekten.
Bovendien probeer ik te waarschuwen voor de psychiatrie. lees dit verhaal van Positieve Nood eens.
http://www.dus-sarah-morton.nl/pageID_9432261.html met vriendelijke groet,
Sarah